Sci fi seas co - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Houtkamp - WaarBenJij.nu Sci fi seas co - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Houtkamp - WaarBenJij.nu

Sci fi seas co

Door: Roy & ine

Blijf op de hoogte en volg Familie

24 Mei 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allemaal,

Nou, we dachten dat we vandaag niets te melden zouden hebben. Auto inleveren, hotel inchecken, slapen en klaar...niets is echter minder waar.
De dag begon al goed...de reis naar het rental car centrum om de auto in te leveren was een lange file. Gelukkig nog wel op tijd. Eenmaal daar aangekomen, pats boem, auto weg. Geen gezellig praatje zoals bij het halen van de auto, gewoon uitlaaien en klaar...daar stonden we dan, met onze tassen in het rental centre.
Gelukkig konden we daar wel iemand vragen naar de weg van de airport naar het hotel. En dat begon erg futuristisch met een 'airtrain'. Automatische deuren, een AI stem zoals in de meeste films/spellen en geen bestuurder waren op deze trein die op een hooggelegen rails reed de futuristische elementen. Het slanke design maakte het helemaal af. Mam waande zich in the fifth element.

Daar aangekomen bleek er een shuttlebus voor de hotels te zijn dus konden we gratis en comfortabel naar ons hotel. Helaas konden we nog niet inchecken. We waren nog ruim anderhalf uur te vroeg maar vast aan het hotel zat een restaurant. Dat bleek een best gezellig en mooi restaurant te zijn. Beter nog, het personeel was vriendelijk en snel, dus mam kon rustig ademhalen. Nog beter, toen ik met veel vrees een omelet bestelde, bleek het geen nagemaakt nep ei spul te zijn zoals in LA, maar gewoon een echt gebakken ei zoals in nederland. Lekker! En ze zijn 24 uur per dag open. Mooi zo!
Na het inchecken besloten we toch nog naar de stad te gaan, anders zaten we nog heel lang op onze kamer. Na de nodige info opgevraagd te hebben blijkt dus dat we met de shuttle naar het vliegveld kunnen gaan en van daaruit met de metro naar de stad. In de metrohallen lagen erg veel zwervers, waar mam de kriebels van kreeg.
Aangekomen in SF merkten we dat het verder lopen was dan verwacht. De informatie over 'compacte stad' klopt niet. Dus na drie kwartier kwamen we op fishermans wharf (wat maar een kwartier lopen zou zijn). Onderweg naar de pier werden we aangehouden door een jonge versie van joling en gordon. Zij deelde handzalfjes uit voor een makeup winkel en voordat mam het wist zat ze in de stoel terwijl een van de mannen haar een zalfje opdeed en vroeg of ze wel ooit iets aan haar ogen deed. Nou wist ik dat ik gerimpeld was maar volgens hem was het echt erg (mams woorden :p). We wilden eigenlijk alleen maar weten of we de goeie richting uitliepen maar hij wist dat niet.
Het gedeelte waar wij doorheen liepen was niet mooi en stonk. Er hangt een ontzettende rioollucht. Dus ik was blij toen we eindelijk de kust bereikte.

Pier 39. Dit overtrof onze verwachtingen. Wat is fishermans wharf leuk. Een gezellig en schattig ogend winkel centrum waar we heerlijk konden eten (verse vis zo gevangen). Ook zagen we zeehonden in het wild, hebben we alcatraz gefotografeerd (van ver). En we hebben gezien dat we de komende drie dagen hier makkelijk kunnen doorbrengen, zolang we de binnenstad maar vermijden. Maar dat is makkelijk, want de metro heeft een halte bij de kust. Dus we gaan de komende dagen flink de tourist uithangen.
Wat we wel vergeten waren waren onze vesten. De zon schijnt volop maar de wind maakt het koud. En omdat het zover lopen was hebben we dus even een taxi terug gepakt. Morgen weer met de metro. Al met al een prima dag gehad. Dat smaakt naar meer! Tot het volgende verslag.

Ps (pap): garnaal en kokos...een lekkere combinatie!

• 24 Mei 2016 - 07:02

Ben:

Heb je het recept gevraagd van garnaal met kokos, of moet ik het googelen.
    Veel plezier nog daar in Frico.

• 24 Mei 2016 - 08:33

G&G:

Dag Roy en Ine,

weer mooie foto's....zo krijgen we hier ook een tour door de States...
    waarom maken ze op Alcatraz geen vette 8baan...zo rond het gebouw met af en toe ff naar binnen door de cellen...
    oooo Ine...een beauty behandeling gehad.....nice!
    wat een vakantie...super!!!
    hoe lang (moeten) mogen jullie nog????
    kan je (pap) het eigenlijk wel bijgestort krijgen???? ;-))))) (GEINTJE)

op naar de volgende ronde.....

groetjes...G&G

• 24 Mei 2016 - 11:21

Ton:

Maak maar flink veel foto's van SF. Ben heel benieuwd naar die stad.
    Verder veel plezier, vanaf morgen probeer ik jullie vanuit hetzelfde continent te volgen.
    Groetjes

• 24 Mei 2016 - 12:32

Kim:

Het zal voor Amerikaanse standaarden best een compacte stad zijn, haha.
    Ze hebben daar veel meer ruimte dan in ons mini-landje! :D

Klinkt een beetje als een extra groot Londen or Manchester. ^^
    En minder Engels natuurlijk, hoewel zwervers, metro-hallen en rioollucht wel bekend klinkt. ;)

Veel plezier met het tourist uithangen. :) /