Wild Ride - Reisverslag uit Vallejo, Verenigde Staten van Familie Houtkamp - WaarBenJij.nu Wild Ride - Reisverslag uit Vallejo, Verenigde Staten van Familie Houtkamp - WaarBenJij.nu

Wild Ride

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Mei 2016 | Verenigde Staten, Vallejo

Hallo allen,

Vandaag hadden we onze eerste dag in Discovery Kingdom. We hadden verwacht dat dit een veel kleiner park zou zijn dan Magic Mountain, want dat was toch de 'hoofdstad' en trots van six flags. Na ons slappe ontbijt bij de burger king (tja, ze hebben hier niet veel anders) vertrokken we dan ook vrij laat, want het was maar 6 minuten rijden.

Vergissing! Het was dan wel 6 minuten rijden, maar het park was grootser dan Magic Mountain...en dus drukker. Gelukkig konden we nog een redelijke plek op de parkeerplaats vinden, maar druk was het wel. Vooral ook met de vele schoolbussen van de schijnbaar oneindige schoolreisjes, want in Magic Mountain zagen we er ook al zoveel. Les geleerd, morgen zijn we er vroeg!

De eerste indruk van het park was positief. Dat dit voor de helft een dierentuin is zorgt er denk ik voor dat er meer aandacht is besteed aan de aankleding van het park. We kwamen zo in een plek vol met flora en fauna terecht.

Eerste stop echter: medusa! Een floorless coaster van mijn favoriete achtbaan bouwers b&m. Met een comfortabele zitting, geen schudden, een soepele drop en een giga looping aan het begin (net als bij de full throttle zo eentje waar je bij denkt: ben ik er nu nog niet uit? Als je halverwege zit) gevolgd door geweldige schroeven en andere inversies, is dit met recht een van de dan niet de beste coaster die ik ooit gehad heb...zeker hoog in mijn top 3!

Deze coaster had echter ook een nadeel en helaas geld dit voor het hele park: enorm traag personeel...Toen we voor het eerst rondkeken vondden we het al vreemd dat er maar weinig treintjes bij de coasters vertrokken terwijl het zo druk was. Waarom dan maar 1 treintje per baan? Nee hoor, twee treintjes. Maar het personeel was zo traag dat het effect van 2 treintjes verloren ging...En dit was niet alleen bij de achtbanen. Ook bij de eetgelegenheden stonden metersdikke rijen. Dit had voorkomen kunnen worden als het personeel sneller en effectiever werkte en als niet iedere amerikaan voor zichzelf zoveel eten bestelde dat een klein gezin kon voedden...wat dan weer traag bereid werd...

In ieder geval, na deze geweldige coaster stortte wij ons op het andere gedeelte van het park: de dierentuin. Van dolfijnen tot tijgers en zelfs een witte wolfb(ginny!), ze hadden genoeg dieren die in de zon aan het luieren waren of baantjes trokken in het water. Hoogtepunten voor mij waren toch wel de haai tunnel en het rijden op een olifant. Jawel, je leest het goed, dat kon en was een erg aparte ervaring.
Daarnaast ook mooie natuur met een wandelroute langs verscheidene planten aan de ene kant en bergen aan de andere want tja, californie blijft toch een bergachtig gebied. Ook in dit park was het klimmen geblazen!

We sloten het dierengedeelte af met de tijgershow, die wel vermakelijk maar niet echt benoemenswaardig was.

Toen we even (ahem) later zo'n anderhalf uur in de rij hadden gestaan voor eten, begon mijn achtbaan zin toch weer te kriebelen. Dan maar de boomerang in, een boomerang achtbaan (tja, hoe kan het ook anders met zo'n naam) van vekoma. Nu weet ik dat vekoma rammelbakken maakt (voor wie hem kent, de python in de efteling is ook een vekoma!) maar dit was wel heel ernstig. Zo erg zelfs, dat mijn toch al losse beugel door het rammelen nog een tikkie losser schoot. Ik dacht echt even: die schroef nog eens achteruit overleef ik niet, want ik ga vallen. Gelukkig zat de beugel nog wel vast (al was er wel veel ruimte) en kon ik me goed schrap zetten, maar veilig voelen deed ik me allerminst. Nu heb ik mam schrik aangejaagd voor de kong (ook een achtbaan van vekoma), maar ik doe hem morgen lekker toch :p. Zij die sterven, groeten u!

Enfin, de dag was nu bijna voorbij. Mede dankzij het trage personeel en het grote dierentuin gedeelte (groter dan het pretpark). Maar er was toch nog een ding dat we ondernamen: namelijk de 5D simulator.
Een bioscoop zaal met comfortabele stoelen en...riemen? Jawel, we werden flink ingesnoerd!
Toen de film begon bevonden we ons in de cockpit van een robot en tegenover ons stond een groot monster. Je kan het wel raden: daar vochten we tegen! Ik moet zeggen, de simulator was vrij accuraat. Viel de robot om, dan zaten we ook bijna naar het plafond te koekeloeren. Kregen we een klap zijwaarts, dan draaide de stoelen ook om terwijl de robot zijn evenwicht weer probeerde te vinden. Je snapt het principe wel denk ik. Koppel hier nog een 3d bril met goede effecten aan en je had een vrij vermakelijke show en een goede afsluiting, want het park sloot kort daarna de deuren.

Daarna nog even lekker bij de lokale chinees gegeten en we hadden weer een goede dag. Morgen en overmorgen zijn we er nog om de resterende achtbanen te doen en ook nog wat dieren te bekijken, maar daar horen jullie over in het volgende verslag. Tot dan!

  • 21 Mei 2016 - 06:54

    Gerry En Gretha:

    Goede morgen over there.......hier is het nou half zeven in de morgen....(vroeg he)
    Staan ze daar per uur...omdat ze zo langzaam zijn of verdienen ze bijna niks?????
    Jaaaa weer een dag gecoastert.....en wat leuke foto's.....
    Ik wist niet dat die rammelbak in de Efteling van Vekoma is.....ik ken die merken niet...
    Maar dat is inderdaad een rammelbak.....als je nog geen hernia hebt dan loop je er daar een op...
    Is het daar altijd zo druk in die parken? Is dat daar zo populair?
    Een "olifant" coaster in nieuw voor mij....zit daar ook een klembeugel op? En doe je dan ook een "drop down" (lol) of doen die een "drol down" (weer lol)....ja...humor s'morgens hier...(oew wa melig) zal wel ochtend humor zijn.....
    Afijn.....skon foto' s Roy...keep sending them.....is leuk om te zien hoe het over there is.....hoef ik er zelf nie heen.....

    Tot de volgende ronde.....doeiiiii
    G&G

  • 21 Mei 2016 - 09:48

    Kim:

    Haha, volgens mij is niets zoals jullie het verwachten daar in het Amerikaanse. ;P

    Pretpark + dierentuin = beste combi ever!
    Hoewel ik hoop dat de dieren toch wel een klein beetje rustig zitten, weg van het gegil, hihi.

    Veel plezier met het nieuwe rollercoastergeweld! ;)

  • 21 Mei 2016 - 12:17

    Ton:

    Hartstikke fijn dat jullie plezier hebben.
    Morgen nog meer 8baangeweld, hoeveel kan een mens verdragen.
    Geniet er van.

  • 21 Mei 2016 - 12:46

    Niels:

    Hey Roy en Ine!

    Goed om te horen dat de reis naar SF, ondanks de files, goed is verlopen! Roy: die foto van jou op die olifant! Daar is Tarzan niets bij!!! King of the Jungle ;)!
    Hopelijk overleven jullie de achtbanen morgen ook. Mag je trouwens zelf geen eten meenemen naar de pretparken toe? Dat scheelt dan weer een wachtrij bij het eten.

    Groeten van ons!

  • 21 Mei 2016 - 16:06

    Roy:

    Gerry: die mensen verdienen per uur bijna niets...ik heb bedragen gehoord tussen de 5 en 3 dollar per uur....

    Kim: helaas zitten de dieren er middenin...mam en ik hebben het neergelegd bij het personeel (er lopen daar constant verzorgers rond) maar die zeggen dat het geen effect heeft op de dieren...yea right....

    Niels: als gij een broodje langs metaal detectors en supergespierde vol getatoeerde guards krijgt (bewapend met tazer en geweer!) dan ben je een slimme dief...nee, eigen eten en drinken is er verboden helaas en er staat meer bewaking bij de ingang dan douane op een vliegveld...

  • 21 Mei 2016 - 18:11

    Gerry:

    Heeej Roy,

    Als ik maar 3 dollar per uur krijg worden het ook laaaaaaaange wachtrijen bij mij aan de deur...gelijk hebben ze...maar daar hebben jullie niks aan.....behalve dat je barst van de honger......

    Toch maar weer Sushi......??????
    Wat mij betreft wel....zal maar weer eens een all you can eat op gaan zoeken....heb er honger van gekregen.......burb.....sorry.....heb net een kapsalon op....

    Grtz Gerry

Tags: Roller, coaster, trip, 2016

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

De avonturen van familie Houtkamp. ;)

Actief sinds 05 April 2016
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 6077

Voorgaande reizen:

07 Mei 2016 - 29 Mei 2016

Rollercoaster Trip 2016

Landen bezocht: