It's a busy world after all - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Houtkamp - WaarBenJij.nu It's a busy world after all - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Houtkamp - WaarBenJij.nu

It's a busy world after all

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Familie

15 Mei 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo allen,

Zaterdag. Toch een dag waar je normaal gesproken niet in een pretpark wil zijn. Vooral niet een park waar een stad omheen ligt van zo'n 3 miljoen inwoners. 'Druk' is een understatement. Ik zal nooit meer zeggen dat het bij ons druk is. Om weer te geven hoe druk het was: er stond zelfs een wachtrij bij iedere wc. Alles moest eraan geloven, zowel attracties als eettentjes.

Desondanks toch een aantal klappers gehad. Achteraf gezien was het goed om als eerste naar de X2 te gaan, toch wel de populairste baan. Toen ik eruit kwam was de wachtrij verdrievoudigd! En ik moest al lang staan.
In ieder geval, de opener was de X2 dus. Een wingcoaster ( treintje zonder bakjes op de baan ondersteund stoelen die naast de baan hangen...als 'vleugels' dus) die stoelen had met de mogelijkheid om deze te draaien. Je kon dus in 'ligstand' komen, of helemaal over de kop enz. Eerst dacht ik dat de baan dit zou gebruiken om zijn eigen loopings te maken terwijl de baan recht bleef...nou, niet dus. Tijdens de eerste drop zette die ons in buikligstand ( de grond kwam dus razendsnel op je af) om je vervolgens altijd zo te manouvreren dat je met je rug naar de baan zat (ofwel, altijd achterui rijden). Dus de loopings en schroeven etc. Die de baan maakte, zag je nooit aankomen! Best een spannende ervaring. Het ene moment zweefde je lekker achteruit en dan bam! Een schroef. De beugels waren echt van top kwaliteit (je kon ze letterlijk om je heen 'kneden') en het was een vrij comfortabele rit.

De volgende was de goliath. Je weet wel, dat kleine achtbaantje wat we ook in nederland hebben staan. Alleen was die hier 3x hoger, en minstens 2x de lengte...Dit maakte het een drop coaster van jewelste (een coaster die het moet hebben van de bulten en 'airtime' - gevoel kont van de stoel dus). Dit maakte hem flink intens. Voor pa en kim: silver star in het kwadraat. Pas toen ik eruit kwam, besefte ik waar ik in had gezeten. Het gaf exact hetzelfde gevoel als de millenium force! Er stond hier een millenium force! Dit is een drop coaster uit cedar point (vorige amerika reis) en vormt tevens de kaft van deze hele reis.

Last but not least: the riddlers revenge (ja, ik kon er maar 3 doen...druk druk). Deze sta coaster (je staat erin in plaats van te zitten) gaf een comfortabele ervaring, zeker als ik hem vergelijk met de vorige stand uo, de mantis in cedar point. Op een paar keer schudden na (tijdens de schroeven) verliep het soepel en was het een leuke rit. Drops terwijl je staat zijn toch nog altijd een stuk intenser dan wanneer je zit.

En toen was het toch weer tijd, na het eten van wat kip en friet (een flink kip land, dat amerika). Of in ieder geval toch, bijna. We zagen de kans om nog een keer de new revolution in te duiken voor die oh zo leuke VR ervaring. Nu lig ik hier dit verslag te typen. Morgen duik ik de rij in voor de superman (een populaire launch coaster) en daarna zijn er nog maar 3 te gaan. Maar we hebben zat gave coasters om nog een keer te doen. Tot dan!

Ps: gerry, speciaal voor jou heb ik een foto in het park gemaakt. Kijk maar, je ziet wel welke.

  • 15 Mei 2016 - 09:07

    Gerry & Gretha:

    Howdie over there....

    Kei bedankt voor de foto Roy...ik heb maar weer een dweil onder mijn kin gelegd....;-))
    die wagen daar is dat een nieuw model Lamborghini??? (echt een mannenmodel :-)))))))
    je heb al flink wat adrenaline verwerkt lees ik....hoeveel van die 8banen zijn er wel niet?
    't is maar goed dat je het kippie NA de ritten hebt genuttigd....die was anders mee gaan vliegen....

    die X2 lijkt me wel een pittige als je op je buik daar rond scheurt.....

    tot de volgende (vlieg) ronde zou ik zeggen...

    groetjes Roy (ook aan je mam) en keep going......

    doeiiii Gerry & Gretha

  • 15 Mei 2016 - 12:21

    Ton:

    Wauw, wat een 8baangeweld. Jullie leggen de lat wel hoog, wat moet je na deze vakantie nog om
    Nog wat adrenaline te krijgen?
    Geniet er lekker van, zo te zien is het ook prima weer.

  • 15 Mei 2016 - 12:35

    Kim:

    Silverstar in het kwadraat? Omg, omg, omg! I wantz! Can I haz rollercoaster? ;P Hihi.

    Leuk dat je zoveel achtbanen vind om van te genieten.
    En dat sommigen het nog spannend voor je maken!
    Laat dat maar aan Amerika over. ;)

    Succes en veel plezier met de laatste vier! :D

  • 15 Mei 2016 - 15:31

    Oma:

    Groetjes uit nederland!

    Als ik in die rollercoasters stapte was ik stapelgek.
    Moet wel een hele mooie ervaring zijn.

    Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

De avonturen van familie Houtkamp. ;)

Actief sinds 05 April 2016
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 6065

Voorgaande reizen:

07 Mei 2016 - 29 Mei 2016

Rollercoaster Trip 2016

Landen bezocht: