knoopjes bessen boerderij dag 2 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Houtkamp - WaarBenJij.nu knoopjes bessen boerderij dag 2 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Houtkamp - WaarBenJij.nu

knoopjes bessen boerderij dag 2

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Familie

10 Mei 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hoi allen,

'Hey, its you! Had fun yesterday?' is misschien wel de meest gehoorde vraag geweest vandaag. Van personeel in de winkels tot entertainers in het park, allen herkende ons nog. Dit resulteerde in een leuk gesprek met een van de entertainers over het werken in america. Hij bleek security te zijn van hooggeplaatste politici en in het weekend entertainer. 'Om te ontspannen en me tussen de mensen te begeven zonder gevaar voor eigen leven'. Toch blijken veel amerkanen twee banen te hebben om zichzelf en gezin te kunnen voorzien. Leven in nederland heeft zo zijn voordelen...

We gingen naar het park met volle moed en goed weer. De meeste amerikanen zouden wel werken, dus hadden we een rustige dag verwacht. Niets was echter minder waar door een gebeurtenis waar we niet op gerekend hadden: schoolreisjes! Alle lokale schooldistricten hadden hun leerlingen daar afgezet...drukte aan de poort. Dat mocht de pret echter niet drukken, dus wij weer met ons voucher naar de klantenservice om ons ticket te halen. Dat ging erg snel deze keer, ondanks (of misschien dankzij) dat er nieuw personeel zat. We konden sneller het park in....dachten we....maar nee hoor, daar was onze oude vriend weer: het amerikaanse volkslied en de vlag het hijsen voordat we het park in konden. Schijnbaar krijgt het volkslied op zondag rust ofzoiets....

Na deze patriotische bedoeling konden we dan toch eindelijk in de rij voor de ingang. Niet veel later waren we binnen en met een plan. Gisteren zagen we dat een rit met de postkoets mogelijk was door het park, maar de rij was gigantisch. Nu ernaar toe geraced, maar hij was dicht: opent over een uur...

Dan maar terugvallen op een oude vertrouwde: iron reef! Wederom spectaculair en ook al wist ik wat er komen ging, nog was het schrikken geblazen. Man man, die 3d effecten toch....

Dat voerde wel de toon van de dag: highlights. De silver bullet, mystery lodge, etc. Allemaal kwamen ze weer een keer (of 2) aan bod. Ondanks de massa kinderen geen lange wachtrijen want we ontdekte dat het park ook deels museum was. Overal zagen we groepen kinderen in gesprek met een indiaan of cowboy over hoe het vroeger was.

Toch was het niet alleen herhaling wat de klok sloeg. De postkoets rit was erg vermakelijk, evenals de show in de saloon (die we de dag ervoor niet gedaan hadden). Het zag er daar uit alsof een dansgroep de can can zou gaan dansen, maar in plaats daarvan kregen we twee top entertainers die een interactieve show gaven met zang en grappen. Lachen, gieren brullen en de zang was van hoge kwaliteit.

En natuurlijk mochten de achtbanen ook niet ontbreken. Een wilde muis achtbaan die we 'de kippenkooi' doopte vanwege zijn gelijkenis met de kippen achtbaan in europa park (we konden niet achter de echte naam komen). Dat betekende natuurlijk een aantal venijnig scherpe bochten en diepe drops met een scherpe hoek.
Daarnaast was er nog de sierra sidewinder, een achtbaan waar ik horendol van en in werd (ronde bakjes die tijdens de rit ook nog constant rond draaide).

En last but not least: the xcellarator. Een dragster achtbaan (hard afschieten naar een hoge toren met een klim en val van 90 graden) vergelijkbaar met de Top Thrill uit ohio (helaas geen nederlands of europees voorbeeld, want hier bestaan ze niet). Als er nog een achtbaan soort is die mij kan intimideren, dan zijn het dragsters wel. Ik voelde me hetzelfde als toen ik met mam als klein jongetje voor het eerst mee de vogelrok in ging, waar deze verslaving ooit begon, vele jaren geleden. Het was een gevoel wat een achtbaan mij al lang niet meer had kunnen bezorgen: ik was doodsbang.
Dus deed ik wat ik altijd deed: even slikken, en gaan. Want ook ik wist wat dit betekende: hoe groter de angst, hoe groter de kick. Deze kans mocht ik niet laten schieten!

De lancering was heftig. Deze mag dan zo'n 50 kilometer langzamer gaan dan zijn broer in ohio, gevoelsmatig was daar niets van te merken. Precies hetzelfde. Het voordeel van deze was dat men na de val nog wat bochten hadwaardoor deze in tegenstelling tot die in ohio langer dan 30 seconden duurt (in ohio remt hij meteen na de val).

Na nog eenmaal iron reef en mystery lodge (gave special effects!) was de dag alweer voorbij. Gelunched bij een goed mexicaans restaurant en nu lekker naar bed. Morgen even wat pauze van het achtbaangeweld, want we gaan de tourist uithangen. Maar hoe dat afloopt lezen jullie in het volgende verslag. Tot ziens!






  • 10 Mei 2016 - 07:35

    Ben:

    Fijn te lezen, dat jullie je goed vermaken.
    tot het volgende bericht

  • 10 Mei 2016 - 09:10

    Ome Gerry En Tante Gretha:

    Hoi genieters.....mooi verslag Roy....zit dat schrijven bij jullie in de familie?
    het ziet er daar kleurrijk uit...veeeele achtbanen lees ik...
    ehhh "buy the way" eet je mam dat allemaal alleen op of komen er nog 12 mee eten?????
    tjonge wat een plaat "food"....(dat zijn standaard mijn porties die ik op dat bord zie....mjammie!!!) burb..sorry....

    ben al benieuwd naar het volgende verhaaltje....met skon foto's please....

    geniet ze nog...groetjes...doeiii

    Ome Gerry... (mmmmm dat ge-oom daar stop ik mee...gewoon Gerry(punt)


  • 10 Mei 2016 - 12:08

    Petro:

    Inderdaad wat een grote schaal eten zeg. Daar moet ik ook naar toe :-)
    Leuk te lezen dat jullie je zo vermaken.

    Zijn jullie ook in de juiste houding gesprongen voor het Amerikaanse volkslied en het hijsen van de vlag??
    Of gaat jullie voorkeur uit naar het hijsen van een pint??

    Groetjes Petro

  • 10 Mei 2016 - 12:14

    Ton:

    Hartstikke fijn dat jij je goed vermaakt Roy, van je moeder hoor ik niks. Staat zij bibberend te kijken of gaat ze mee? Kost natuurlijk wel veel onderbroeken :)
    Geniet er van, ik vind het leuk om jullie te volgen.

  • 10 Mei 2016 - 13:23

    Kim:

    Klinkt allemaal super spectaculair. :)
    En volgens mij gaat alles anders dan verwacht, hahaha. Maar gelukkig wel op de positieve manier.

    Geniet van het tourist uithangen! xD

  • 11 Mei 2016 - 08:24

    Trudy:

    Klinkt erg leuk allemaal. Spectaculair! Maar ik denk dat ik na drie dagen achtbanen, zo een bord zou vullen ipv eten.
    Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

De avonturen van familie Houtkamp. ;)

Actief sinds 05 April 2016
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 6070

Voorgaande reizen:

07 Mei 2016 - 29 Mei 2016

Rollercoaster Trip 2016

Landen bezocht: