Knoopjes bessen boerderij dag 1 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Houtkamp - WaarBenJij.nu Knoopjes bessen boerderij dag 1 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Houtkamp - WaarBenJij.nu

Knoopjes bessen boerderij dag 1

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Familie

09 Mei 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo allen,

Vandaag begon de dag met een verschrikkelijk slecht ontbijt. Wie dacht dat het na de zoutpot van ohio nog slechter kon, die had het goed. Er was welgeteld maar 1 optie: slechte koffie en taaie cornflakes in flauwe melk. Gelukkig lag de oplossing dichtbij: starbucks en subway langs elkaar aan de overkant vande straat. Wij dus ontbijt bij elkaar scharrelen en op de kamer eten.

Na dit incident met volle moed en gevulde magen naar knotts berry farm, welgeteld een kwartier verwijderd van het hotel. Natuurlijk met de auto op de snelweg want wandelpaden, daar doen ze niet aan.

Zowat een uur te vroeg, maar dat was maar goed ook. De (immens grote) parkeerplaats was al goed gevuld en de rij voor de ingang al aanwezig.
Niet erg, dachten wij, de vouchers van de voorbestelde tickets in de hand. Echter waren dat niet 'de tickets' en moesten we langs de customer service. En dat....duurde lang. Langer als dat we de tickets gewoon aan de ingang gekocht zouden hebben. Les geleerd...

Eenmaal binnen zag het park er goed verzorgd uit. Vooral als je bedenkt dat dit een van de oudste parken in de usa is (1929). Wij op verkenningstocht en meteen door naar de achterkant van het park voor onze eerste bestemming: Iron Reef. Niet een achtbaan, maar een heuse 4D simulator, waar je in karretjes zit met 3D bril en er vanalles op je afkomt tijdens de rit. Deze attractie is het nieuwste van het park (begin 2016) en ik moet zeggen, het was te merken. Nog nooit eerder hebben 3D effecten mij echt laten schrikken, maar toen een gigantische octopus het karretje pakte en ons meesleurde in de diepte, was het even slikken. Top kwalitreit is hier geleverd, de toon was gezet! Uiteraard daarna een achtbaan in.

Onze keus viel op de boomerang. Een achtbaan die je afschiet en vervolgens alles in zijn achteruit herhaald (het traject dus twee keer: eerst vooruit, dan achteruit). Ook hier was weer de kwaliteit te merken. Weinig schokken en een soepele ketting die naar behoren werkte. De kwaliteit was het beste te merken toen we in de jaguar zaten (vergelijkbaar met de python). Een van de eerste actbanen dus een ouwe rammelbak dachten we...maar zelfs deze zat comfortabel en was erg vermakelijk (en lang...minstens de gemiddelde rit van 2 achtbanen). Daarnaast kwamen ook Montezumas Revenge (ook een boomerang, kort maar erg intens door de krachtige lancering), Silver Bullet (erg soepele hang achtbaan) en de pony expres aan bod (waar je daadwerkelijk op een pony zat waar je tegenaan gedrukt werd met een rugsteun...vergelijkbaar met de booster bikes in toverland maar dan met ponys). Deze laatste had overigens een verradelijk scherpe bocht...in een gebouw. Die zag je dus niet als je buiten stond dus dat was een leuke verrassing. Morgen komt de rest aan bod (jawel, er zijn er nog meer!)

Maar naast achtbanen deden we natuurlijk ook andere dingen. Het hele park had een wild west thema met natuurlijk bijbehorende saloon voor het drinken. Daarnaast deden we ook het park treintje (dat is een trein die je rustig door het hele park brengt) waar we dachten even bij te kunnen komen. Nou, niet dus...kort na vertrek kwamen twee cowboys de coupe binnen om ons te 'overvallen'. Nu is het niet te doen om hier alle grappen over te typen maar neem maar van mij aan: alle mensen in de coupe gingen dood van het lachen. Ook de entertainers waren van top kwaliteit!

En wie dacht dat de hoge kwaliteit daar ophield, heeft het mis! Ook de shows die we bijwoonde waren erg mooi. Een traditionele indianen dans uitgevoerd door echte 'native americans' en een 'mystery lodge show'. Ook deze 'mystery lodge' zat vol met technische hoogstandjes.

Het begon met een voorshow waar een stem vertelde over het leven van de indianen. Daarna werden we naar een zaal geleid met een glazen wand waarachter een kampvuur te zien was (denk aan het spookslot van de efteling maar dan tipi ipv kerkhof). Daar kwam een verhalenverteller (een echte acteur!) vertellen over het leven van de indianen. Wat het een technisch hoogstandje maakte, was dat hij uit de rook van het vuur allerlei vormen maakte (dieren etc) die ook echt bewogen. Geen idee hoe, maar ik denk een hoogstandje in de animatie. Vooral hoe de acteur (die toch echt was) een raaf (van geanimeerde rook) op zijn arm liet landen...tja, nep of niet, het zag er overtuigend uit...

Last but not least (de chronologische volgorde is allang niet meer aanwezig) gingen we naar een achtbaan in de stijl van een mijntrein (dat dachten we). We schrokken even toen we de trein instapte en geen gordel of beugel hoefde. Bleek het geen achtbaan te zijn, maar een rustig rijdend treintje die door een mijn reed met animatronics (poppen die bewegen) van mijnwerkers en zo. Leerzaam en leuk.

Verder nog ongezond amerikaans eten en de dag was compleet. Morgen de laatste achtbanen (helaas was de houten achtbaan gesloten...misschien morgen) en de leukste nog een paar keer en dan gaan we weer een leuke dag tegemoet.

Het weer was goed (zon met koele bries) en het was 'gezellig druk' (geen lange wachtrijen maar ook niet uitgestorven). Laten we hopen dat het morgen weer zo is en dan komt het goed. Tot ziens bij het volgende verslag!

• 09 Mei 2016 - 07:23

Kim:

Dat klinkt als een dag vol verassingen. :D
    En alsof Roy in "Rollercoaster Heaven" is, hihi.

Leuke foto's!
    Geniet van de volgende dag in het "Knottsgekke Park". ;P

• 09 Mei 2016 - 07:52

Ben:

Eindelijk beloning na een lange reis.
    veel plezier

• 09 Mei 2016 - 11:43

Ome Gerry....:

Heeey Roy.....ik zie je niet op de foto's en je mam ook niet?
    en die hamburger ziet er goe uit.....mjammie....ik krijg er zin in...HONGER..HONGER...

we blijven jullie volgen...doeiiiii

Groetjes Ome Gerry en Tante Gretha....

• 09 Mei 2016 - 14:21

Oma:

Heb genoten van het verhaal en de foto's. Schitterend!

Roy kan prachtig schrijven.

We missen jullie wel!

Hopelijk morgen weer zo'n goede dag. Geniet ervan!

• 09 Mei 2016 - 20:25

Ton:

Ik moest ff nadenken waar de titel nou over ging maar het kwartje is gevallen.
    Blij dat jullie genieten, al zou het niet mijn ding zijn, al die achtbanen. Ik zou elke keer mijn eten kwijt raken.
    Geniet er van, we blijven jullie volgen.