Harde Lopers & echte toeristen - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Houtkamp - WaarBenJij.nu Harde Lopers & echte toeristen - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Houtkamp - WaarBenJij.nu

Harde Lopers & echte toeristen

Door: Roy & Ine

Blijf op de hoogte en volg Familie

25 Mei 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allen,

Nu we het systeem kende, stapte we met weinig moeite deze ochtend op het goede station uit. Daar liepen we het eerste karakter al tegen het lijf in de vorm van een authentieke new yorkse schoenenpotser, compleet met attributen en personality: 'famous' wayne.
Hij had zelfs een vergunning, diploma en krantenknipsel van zijn daden als schoenpoetser.
Het tweede karakter, een 'monnik' uit tibet, gaf ons een geluksbrengertje en mam kreeg een armbandje. Pas daarna vroeg hij geld, hoewel bhoeddisme juist anti materialistisch is volgens mij. Geen echte monnik in ieder geval.
Ook nog steeds veel zwervers langs de kant...en enorm veel hardlopers. We waren blij dat de stoep in SF vier keer zo breed is als bij ons. Soms leek het wel een athletiek baan met zwervers als toeschouwers.
En daar was de hop in hop off bus, die een tour door de stad reed. We konden meteen mee, dus als echte toeristen deden we dat ook!
Twee stops verder konden we de tour boeken. Dit bleek een tour te zijn van 2,5 uur door heel san francisco met de dubbeldekker. Ook een open dak, dus wij bovenin achter het windscherm. Prachtige uitzichten over de stad. Nu gaan we niet de hele stad beschrijven, maar na alle wolkenkrabbers en druk verkeer gingen we richting het mooie stuk met het golden gate park. Hier gaan we nog een keer apart naartoe, dat zag er prachtig uit.

Toen gingen we over de golden gate brug. Onze gids zocht het beneden deck op, want het werd erg winderig zei hij. Onder begeleiding van California Dreaming sjeesde we over de winderige brug heen. Toen we SF weer indraaide, kwamen we door tunnels. Daar deed de gids de handen omhoog en riep 'weeee' omdat hij het op een achtbaan vond lijken. Mam en ik zijn wel beter gewend.
Uiteindelijk nog de ingang van china town gezien en na toch een indrukwekkende tour waren we weer terug op het eind/beginpunt: fishermans warf! Mam en ik onze favoriete bar in (met cocktails!) voor de lunch.
Toen ik aankwam bij het toilet daar was er iets merkwaardigs. Geen man/vrouw splitsing, maar gewoon iedereen gemixt. Gelukkig waren het allemaal hokjes met werkende sloten.
Het meisje dat ons voorzag van onze lunch, wist ons te vertellen over een citypass. Hiermee kun je gratis reizen door de hele stad en hebben gratis toegang tot een aantal attracties. En die attracties zijn duur, dus dat scheelt.
Alle attracties die wij gepland hadden, zitten zo onderhand in de citypass.
Na de lunch zijn we die pas gaan kopen en gelijk het aquarium ingedoken. Dit was niet zo'n groot aquarium, maar wel heel mooi. Vooral de tunnels waarbij je moringd wordt door vissen waren hier erg spectaculair. Evenzo was mam onder de indruk van de gigantische octopus die vrij boos keek en stil lag in zijn water.
Hier konden we roggen, een haai, zeesterren en een zeekomkommer aaien. Ook konden we kwallen en zee otters bewonderen evenals kikkers, slangen en salamanders. Al met al een geweldige ervaring.
Verder op de pier zou een 7D experience zijn. Dus wij op zoek. Nou dat was ook een ervaring. Natuurlijk niet zo high tech als in een pretpark (meer kermis kwaliteit), maar wel erg vermakelijk. Als je de omschrijving van iron reef er weer bijhaalt, krijg je een idee van wat het hier ongeveer was: zitten in bewegende stoelen en schieten op dingen die op het scherm verschenen.

Ten slotte hebben we ook nog een stukje meegekregen van een straatshow, een 'street magician'. Al waren zijn grappen beter dan zijn trucs. Verassend genoeg kostte dat niks want ook dat valt op: alles kost hier wat en veel ook (water is duurder dan frisdrank...). Hoop dat pa het huis nog niet hoeft te verkopen met dat bijspekken :)

Toen nog even de dorstlessen (in de cocktailbar!) en de reis naar het hotel kon weer beginnen. Mam vroeg zich af waarom de wandeling heen korter lijkt te duren dan de wandeling terug, terwijl we precies hetzelfde stuk liepen...ik weet daar het antwoord wel op, hihi (raad maar een wie het meeste van de cocktail bar genoot :)

Na een geweldige dag waren we weer terug in het hotel. Morgen weer een goed gevuld programma nu we de city pass hebben en weten waar alles te vinden is! Tot dan!

• 25 Mei 2016 - 10:04

Gerry En Gretha:

Heeeej State Visitors....

jullie zien er goed uit.....komt dat door Sushi en hamburgers????
    INE...je broek...daar zit een gat in (GRAPJE) laatst waren in de outlet van Roermond en wat zag ik tot mijn GROOTTE verbazing??? een spijkerbroek zonder een gat erin koste zo'n 60 euro...maar een die helemaal vol met gaten zaten ...199,- euro??? snap jij het nog?
    ik heb in mijn leven dan al veeeeeel geld weggegooid.
    (je hebt weer aan mij gedacht Roy met de Sushi foto...mijn dank)
    kan ik weer de dweil gaan halen en onder mijn kin proppen...;-))))
    de Golden Gate brug...wie wil zoiets machtigs nou niet ff zien...GROOT HE?
    zijn daar de cocktails goedkoper dan water????? zitten we WEEER in het verkeerde land!
    maar ik denk (in de toekomst) dat het water hier ook eens duurder zal zijn dan de BOOSE....

weer skon fotookes....(Deurnes he)
    keep goig.....tot weris...

Grtz G&G

• 25 Mei 2016 - 16:58

Ben:

Maak je geen zorgen Roy. Vakantiegeld is binnen.
    Geniet ervan.

• 25 Mei 2016 - 17:13

Kim:

Nou, dat is eigenlijk nog een moeilijke om te raden wie het meest van de cocktail bar geniet. ;P

SF klinkt als een indrukwekkende stad.
    Een mooie afsluiter, geniet ervan!

Om Roy even lekker te maken voor Game of Thrones (zonder spoilers!) :
    Dit is hoe intens dit seizoen is: Varys - our Lord of Whispers - die met zijn mond vol tanden staat en overduidelijk angst voelt, zoveel dat hij het niet kan verhullen en Littlefinger die uit onverwachte hoek onder tafel gekletst wordt.
    Jep... Things got real...

• 26 Mei 2016 - 18:44

Ton:

Prachtig toch, dat toeristje spelen.
    Wij zijn er vandaag ook mee begonnen, alleen dan in Los Angeles.
    Ik denk niet dat we elkaar onderweg tegen zullen komen, maar vanuit een warm LA
    wensen wij jullie nog veel plezier.

Ton en Trudy