It never rains in california - Reisverslag uit Vallejo, Verenigde Staten van Familie Houtkamp - WaarBenJij.nu It never rains in california - Reisverslag uit Vallejo, Verenigde Staten van Familie Houtkamp - WaarBenJij.nu

It never rains in california

Door: Roy en Ine

Blijf op de hoogte en volg Familie

22 Mei 2016 | Verenigde Staten, Vallejo

Hallo allen,

Vanmorgen was het grijs en nog koud ook. Tsja, het noorden he. Hier is het nu eenmaal net zoals bij ons in het noorden niet zo warm.
Het zonnetje scheen wel toen we vertrokken en we hadden goede hoop dat het iets warmer zou worden.
We waren nu vroeger gegaan vanwege de ervaring van gisteren, het park ging om tien uur open.
Wij natuurlijk vooraan en na het scannen naar de medusa....komen we daar een kerel tegen met een touw dat hij pas om 10.30 zou laten zakken. Zeg ik tegen roy: als we nu met z'n allen lopen, houd ie dat touwtje niet! Begint het ineens te regenen. En zoals gebruikelijk in america is dit een zeer flinke grote bui. Blijft iedereen voor dat touwtje staan. Komt er een grote gespierde man aan, zeg ik tegen roy: als hij nu eens doorloopt en doet of er geen lijn is dan lopen we erachteraan...Roy hoorde hem meteen erna zeggen: there are no lines...waardoor roy moest lachen om de timing.
Afijn, natgeregend stonden we in de wachtrij voor de medusa. Ja, je leest het goed, ook ik ging mee...

En ik zag mam genieten. Ook op de foto lacht ze. Mam nam mij vroeger mee in de vogelrok, nu heb ik haar meegenomen in een goede achtbaan.
Daarna gingen we samen in de cobra, een stalen kinderachtbaan. Nu zijn die kinderachtbanen in de VS wel even van een ander kaliber. Het was spannender dan een kinderachtbaan bij ons en erg leuk.
Verder wilde ik nog in de superman, maar die kwam stil te liggen wegens technische problemen. Naast traag personeel nog een veelvoorkomend probleem met dit park...
Dus dan maar in de Kong, een hangachtbaan van vekoma en dat hadden we geweten....Pijnlijke oren van het rammelen maar weer. Ik hoop toch zo dat er in de toekomst eens een goede vekoma komt...
Verder bezorgde het trage personeel mam weer een verhoogde bloeddruk en kwamen we nog wat dieren die we gisteren niet gezien hadden tegen.

Als eerste de vlindertuin. Hier heeft Roy toch nog wat fotos gemaakt van vlinders, wat best een uitdaging was. Maar dat vond hij leuk!
En eindelijk kwamen we ook een prachtige zeearend tegen, het lievelingsdier van Roy.
Verder zat het dierenbestand binnen, die houden blijkbaar ook niet van regen.
Wat wel erg leuk was (en ik had deze keer de filmcamera niet bij), zomaar in het wild een stapel eekhoorns. En geen kleintjes. Die renden gewoon door het park. Ze zijn erg mooi vind ik.

En omdat onze voeten moe waren, besloten we de simulator nog maar een keer te doen, om ze goed uit te laten rusten. Als afsluiter deden we de medusa nogmaals uiteraard, want zo'n goede achtbaan kom je zelden tegen.
Bij de lokale chinees hoorden we vandaag dat er een goed en mooi attractiepark een uur rijden hiervandaan ligt. Na wat onderzoek bleek dat ook zo te zijn: 3 achtbanen en een mass effect 4D simulator! We zijn de technische fouten en het personeel hier een beetje moe (plus, we hebben alles op de superman na gezien en gedaan), dus we hebben besloten morgen op onze laatste dag hier daar naartoe te gaan. Hopend op beter personeel en mooie banen. Jullie horen erover in het volgende verslag! Tot dan!

• 22 Mei 2016 - 09:07

Ton:

Och, een buitje laat de doorgewinterde parkbezoeker toch niet warm of koud worden.
    Gewoon doorgaan met plezier maken.
    Maar dat doen jullie wel.
    Geniet van het volgende park.

• 22 Mei 2016 - 19:30

Gerry:

Heeej...een blauwe moedersmurf....charmant....
    en last van verhoogde bloeddruk lees ik...als dat maar goed gaat...ik maak me wel een beetje zorgen om jou Ine....;-((((( en...regen, regen, en nog es regen???...niet erg ...hier bij ons ook!!!!
    we zijn een paar daagjes richting Nijmegen op vakantie geweest met de fiets.....(we kregen zo'n zin in vakantie na al die verhaaltjes van jullie)

Geniet ze nog.....in het coasterland....we wachten op de nieuwe verslagen en foto's....

Doeiiiiiiii G&G

Tags: roller, coaster, trip, 2016