if you're going to san francisco - Reisverslag uit Vallejo, Verenigde Staten van Familie Houtkamp - WaarBenJij.nu if you're going to san francisco - Reisverslag uit Vallejo, Verenigde Staten van Familie Houtkamp - WaarBenJij.nu

if you're going to san francisco

Door: roy & ine

Blijf op de hoogte en volg Familie

20 Mei 2016 | Verenigde Staten, Vallejo

Hallo allen,

Sorry voor het laat toevoegen van het verslag, maar de site had onderhoud dus we konden er niet eerder bij. Dit is het verslag van gisteren en later vandaag (voor jullie morgenvroeg) zal het verslag van vandaag verschijnen...

Na een goede nachtrust en een goed ontbijt begonnen we aan het tweede gedeelte van de coast road. We hadden zeker nog zo'n 240 mijl voor de boeg.
De dag begon met mist maar dat schijnt heel normaal te zijn. Ondanks die mist was het een prachtige weg. Zeer bochtig en ook weer stijgend.
Rond half 11 kwam de zon er weer door en zaten wij zeer hoog in de bergen met uitzicht op de zee. Toen ik dacht dat we niet hoger konden...jawel, dat moest/kon dus wel (en ik mam maar geruststellen dat ze wel in de bergen kon rijden).
Zelfs een beetje eng hoog, maar de auto hield zich kranig hoewel hij wat moeite met het klimmen had.
Dus wij zijn erg blij met wat motor vermogen.
Nu reden we noordwaarts, de oceaan lag dus links van ons. En aan die kant waren veel plekjes om te stoppen, maar aan onze kant niet. En je kon alleen stoppen als je een uitzichtpunt had, anders kon je niet veilig de weg op.
Nu lag er aan de linkerkant een rots met robben, van die grote jongens je weet wel. Maar helaas, geen plek om te stoppen, draaien of wat dan ook.
En midden op de weg stoppen met die SUVs achter me leek ook geen goed idee, helaas geen foto. We hopen ze nog te zien in fishermans wharf, daar schijnen ze ook te vertoeven...maar wat een mooie weg. Wel waaide het daar erg hard, daardoor was het niet zo warm.
Een afwisselend landschap, door of langs allerlei natuur reservaten. Prachtig. We kwamen ogen te kort.
Af en toe wel even gestopt voor fotos enzo. Ook getankt. Heb nu in totaal voor 48 dollar getankt dus dat valt wel mee. Het is geen zuipertje. Aan de coast road werd ook gewerkt, daardoor moesten we af en toe lang wachten.
Uiteindelijk moesten we het laatste stuk toch rijden via de highway/freeway. Deze was op bepaalde stukken erg mooi maar we hebben wel veel files gehad.
En ja, dwars door SF. Niet het centrum, maar een soort ringweg. Ik heb de stoplichten maar niet meer geteld. En daar was ie dan, de Golden Gate Bridge. Dit is niet te omschrijven. Zo imposant en mooi, geweldig!
Daarna weer op de freeway en ja, nog een file.
Om kwart voor vier stonden we dan toch in valejo bij onze volgende rodeway inn. Het zijn gewoon motels. Ook deze serveert geen ontbijt en zullen we dus moeten uitwijken naar de subway (jammer genoeg geen starbucks, daar is het goed ontbijten!).
Er is wel een winkelcentrum en daar hebben we een chinees restaurant gevonden, kei lekker eten en niet duur.
De tweede six flags hebben we ook al gezien. Zonder files is dit voor ons 6 minuten rijden. (En aangezien er dan geachtbaant wordt, zal ik het verslag weer overnemen...muhaha!).

Tot het volgende verslag!

• 20 Mei 2016 - 18:23

Gerry En Gretha:

Hoi luitjes,

Mmmmmmmm vandaag geen foto's.....en geen Sushi...

• 20 Mei 2016 - 18:25

Gerry En Gretha..:

Morgen misschien????

Grtz Gerry

• 20 Mei 2016 - 18:28

Familie Houtkamp:

Internet te traag voor fotoupload...we zijn een oplossing aan het proberen te vinden

• 20 Mei 2016 - 20:07

Ton:

De 1 moet de mooiste kustweg zijn van Amerika, die hebben jullie dan maar mooi gehad.
    En toch mooie foto's.
    Ik kan alleen maar zeggen dat je er van moet genieten, wij reizen op afstand wel mee.
    Tot het volgende verslag

Tags: roller, coaster, trip, 2016