Rest & Relaxation - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Houtkamp - WaarBenJij.nu Rest & Relaxation - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Houtkamp - WaarBenJij.nu

Rest & Relaxation

Door: Roy & Ine

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 Mei 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo allen,

Vandaag hadden wij een rustdag ingepland om onze krachten te sparen voor de roadtrip van morgen. Toch hebben we weer het een en ander meegemaakt.

Na eerst lang geslapen te hebben, op de valreep nog even een ontbijtje gehaald en toen zijn we naar burbank vertrokken.

Eenmaal daar aangekomen waren we shoppen, want we hebben onderhand een tweede rugzak nodig vanwege al onze aankopen. Er stond weer een grote bioscoop, dus mam en ik vonden het een goed plan om uit te rusten met een filmpje. Ons oog viel op Zootopia, een erg leuke film zo bleek!

Omdat het nog even duurde voordat de film begon, gingen we op zoek naar een lunch. Er is daar zoveel sushi, maar daar hadden we na de berg zeevoer van gisteren geen zin meer in. We kwamen in een smal straatje en waande ons plots in india, gelokt door de geuren, de muziek en het aantal mensen dat daar naar binnen ging. Aangezien dit een uitdaging voor roy was, besloten we naar binnen te gaan.
Toen waren we helemaal in india. Het was er druk maar het rook er erg lekker. Van de versieringen tot aan het personeel, alles was indiaas (indias? Geen idee....). Ook voor mam was dit een uitdaging die meteen vroeg: is het hier pittig eten? Gelukkig stelde de ober in ieder geval mij tot rust...mam niet zo, die nog haar twijfels had.

Gelukkig waren de curries die wij besteld hadden erg lekker en viel de pittigheid wel mee. Ook het meegeleverde naan brood was heerlijk al had mam wel wat moeite met de koriander. Daar strooien ze nogal mee.

Na deze heerlijke lunch/warme maaltijd gingen we weer een gigantische bioscoop binnen, die overigens geflankeerd werd door 2 activisten die vonden dat het een kwaadaardige megacorporatie was die het personeel onderbetaalde. Wij toch met een 'sorry' naar binnen.
Ook deze bioscoop met meerdere zalen en hallen vol met film prullaria zoals een kostuum uit de nieuwe xmen en een opgezette ninja schildpad (was klaarblijkelijk niet goed genoeg voor het sushi restaurant om de hoek).

Mega bioscoop en mega uitgestorven. We zaten met 5 man in de bioscoop, waarvan roy de jongste was en dit in een kinderfilm.
De film was wel erg leuk. Zeer vermakelijk.
Na de film wist roy een grote boekhandel te vinden (Barnes&Noble). Een mega boekhandel. Daar hebben we nog rondgeneusd en onze ogen uitgekeken. Van boeken tot strips, manga en films; ze hadden het allemaal. Zelfs een starbucks cafe want tja, het is nu eenmaal amerika. Hier konden we uren neuzen, als onze voeten dat toegelaten hadden. Maar die waren nog steeds moe van gisteren.

Nog maar een burgertje gehaald bij 'five guys' en toen ging het weer hotel waarts voor onze laatste nacht hier. Morgen gaat het grote avontuur beginnen. Hopelijk hebben we mooi en helder weer. Tot ziens bij het volgende verslag: deel 1 van de roadtrip! Hopelijk hebben we wifi aan de zee, anders wordt het nog een dagje extra wachten. Tot dan!

Ps: we hebben voor gerry even een aantal 'hotspots' gefotografeerd...zie hieronder...

• 18 Mei 2016 - 09:03

Gerry:

Howdy over there....

waaw...daar stikt het echt van de Sushi.....mjammie..
    kei bedankt voor de leuke foto's (speciaal voor mij....harstikke leuk..)
    gaan jullie nou langs de kust rijden?? het schijnt daar mooi te zijn..(foto's maken niet vergeten he)
    dat indiaas food ziet er goed uit...(altijd dat eten van mij...zou het een verslaving zijn???)is wel een lekkere verslaving toch?
    en koriander is mijn favoriet ook niet...je houdt ervan of je houdt er niet van.
    Groetjes over there....en tot weeris...doeiii
    G&G

• 18 Mei 2016 - 12:09

Kim:

Hey Roy, had je Mary Margarets/Snow White's stem herkend in Zootopia? ;)

Je zou zo een sushi-overdosis krijgen daaro, hihi.
    Hmmm, Indiaas eten. :D
    Dat zouden ze meer moeten verkopen!
    Alleen jammer van de groene zweetso-ikbedoel-koriander. xD

Barnes & Nobles... de meest beroemde boekenzaak keten van de wereld.
    Tis maar goed voor mijn portemonnee dat ze niet naar Nederland zijn overgewaaid. :P

Fijn dat jullie zo'n goede dag hebben gehad.
    Veel succes en plezier met de komende roadtrip!

• 18 Mei 2016 - 12:18

Ton:

Weer een leuke dag in de states, wel wat anders dan dat
    Achtbaangeweld.
    Veel plezier en ik ben benieuwd naar jullie volgende verslag
    met foto's.

Tags: roller, coaster, trip, 2016