Frankie goes to.... - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Houtkamp - WaarBenJij.nu Frankie goes to.... - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Houtkamp - WaarBenJij.nu

Frankie goes to....

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Familie

11 Mei 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo allen,

Vandaag was onze rustdag van het achtbaan geweld. Deze besloten we te spenderen in hollywood. Wanneer je de kans krijgt om zoiets unieks mee te maken, dan moet je dat doen. Wij dus na ons gebruikelijk ontbijt bij starbucks naar hollywood!

Daar eenmaal aangekomen (na wat filerijden) was het eerste obstakel al duidelijk: waar te parkeren? Niet dat er weinig plaats was, maar de plek was zo onoverzichtelijk dat we niet konden zien waar de parkeerplaatsen waren. Eenmaal een parkeerplaats gevonden kwamen we terecht in wat gewoon een vieze, drukke stad leek. Niks van de schoonheid en glamour. Is dit nu waar de grote sterren zich bevonden? Na wat rondwalen en het observeren van interessante mensen, kwamen we bij een aantal busjes terecht die geparkeerd stonden en tours aanboden. Dat leek ons wel wat, dus wij op goede hoop mee. Deze tour bracht ons de heuvels van de stad in. Daar kregen we een fotomoment met het beroemde hollywood bord...althans, in de verte...want net als de stonehenge in engeland was dit niet toegangkelijk voor publiek vanwege eerder gepleegd vandalisme.

Dit bleek echter alleen nog maar het begin, want onze tourguide bracht ons nog verder de bergen in. Naast een mooi uitzicht over schone natuur konden we hier ook de extravagante villas en kastelen bewonderen van sterren zoals o.a. eddie murphy, jack nicholson, britney spears en christina aguilera (en zowat iedere andere beroemdheid). Gescheiden van het 'gewone' volk door poorten die zo als ingang konden dienen voor een pretpark (of gevangenis, aangezien bruno mars spijkers en staken had aangelegd om stalkers te weren). Jawel, de decadentie had een topniveau bereikt. Evenals de humor van onze tourguide, die hilarisch was. Via een kleine omweg door de 'artiestenwijk' (huizen waar beroemde schilders en schrijvers wonen...dus doorschrijven kim ;)) kwamen we bij de tweede stop.

En wie dacht dat het topniveau aan decadentie was bereikt, die had het mis. Want de tweede stop, was het winkelcentrum voor deze doelgroep. Het is niet iedere dag dat je een winkelstraat ziet met alleen maar merken als dolce & gebanna. Zelfs een heuse mercedes dealer stond gewoon tussen de winkels alsof het niets was. Ook de huisprijzen waren niet mis. Waar je met zo'n 5 miljoen nog wel wegkwam in de heuvels, was het in deze straat al gauw 15 miljoen. We moesten dan ook goed naar de cafes kijken want wie weet zagen we wel een beroemdheid...(jammer, maar helaas). Ook de mensen dropen gewoon van de decadentie met de outfits die ze aanhadden. Zoals in het nederlands: het kakgehalte was hoog.
Nog het vermelden waar van deze wijk was dat ze een eigen sign hadden om die van hollywood te imiteren (het beverly hills sign) en het ziekenhuis...Een hoge toren volgestopt met medici met meerdere doctoraten om de rijke mensen te helpen als ze ziek werden, en onderzoek te verrichten als iedereen gezond is.

De derde en laatste stop van de tour was Sunset boulevard, waar het nachtleven plaatsvond. Comedy clubs en cafes domineerde hier het straatbeeld. Een erg kleurrijke en diverse straat die een feestelijke vibe gaf. Overigens was hier ook de start van de walk of fame, de met letterlijk sterren bezaaide stoep. Overigens hoorde we dat als je als ster zo'n tegel wil hebben, je dat zelf moet betalen...30,000 dollar.

Daarmee eindigde de tour, maar niet ons bezoek. Als rasechte toeristen trokken we er lekker cheesy op uit om alles te zien en fotogrsferen. Zo kwamen we op een plein met eettentjes en dergelijke, die recht tegenover de grote bioscoop lag waar russel crowe himself de premiere van zijn nieuwe film aan het geven was. Daar zijn we niet heen gegaan (ellelange rij van een aantal straten en waarschijnlijk al uitverkocht). Ook gingen we niet naar jimmy kimmel aan de overkant van de straat (zelfde situatie en we hebben niks met die amerikaanse talkshow host).

Maar waar gingen we dan wel naartoe? Wij doken in een wat kleinere (ahem, voor amerikaanse begrippen dan) bioscoop die ongeveer de grote had van een operazaal, waar we plaatsnamen op het balkon om Captain America: Civil War te zien. De bioscoop zag er erg authentiek uit, met gordijnen die voor het scherm hingen tot schilderingen op de wand. Erg spectaculair allemaal. Evenals de film zelf, die werd weergegeven met het nieuwste snufje op filmgebied: 3D met 4K resolutie. Wat was dat prachtig om te zien. Een scherp beeld en erg fijne 3d film ervaring waren het gevolg.
Maar daar hield de verassing niet op. Na de film werden we naar beneden geleid waar een tentoonstelling stond opgesteld. Hier waren de echte kostuums, props en originele concept art van de film te bezichtigen.

Na deze overweldigende ervaring gingen we met een tevreden gevoel terug naar het hotel. Nu zit ik dit verslag te typen na een heerlijke maaltijd bij de lokale mexicaan.

Morgen vertrekken we naar het noorden voor de universal studios vip tour en meer achtbanen in six flags...tot dan!

• 11 Mei 2016 - 07:26

Ben:

Wacht wel even met lezen tot het klaar is

• 11 Mei 2016 - 08:04

Ben:

Nu heb ik het hele verslag kunnen lezen. Jullie kunnen gaan slapen en ik ga werken.

• 11 Mei 2016 - 08:32

Trudy:

Wauw. Heel wat anders dan achtbanen. Een belevenis die ik ook binnenkort hoop te ervaren. Ik hoop dat jullie de gehele vakantie zo kunnen genieten. En ik kijk uit naar het volgende verslag. Schrijven zit echt in de familie.

• 11 Mei 2016 - 09:02

Gerry En Gretha:

Hoi Roy en Ine,

ik lees 't...jullie amuseren je wel.....bij the rich en famous...
    (ik zie geen foto's van die rijke snobs over there)

ik wacht op de volgende serie foto's van de 8banen.....;-))

Grtz Gerry en Gretha

• 11 Mei 2016 - 14:35

Ton:

Leuke ervaring hè, heel herkenbaar.
    Als het goed is lopen wij daar over een mandje in jullie voetstappen.
    Geniet er van.